Logo Δήμου Σκοπέλου
Σημεία Ενδιαφέροντος/Points of Interest
Το μονύδριο των Αγίων Αποστόλων

Βρίσκεται μεταξύ Παλιού Κλήματος και Γλώσσας στη θέση «τς’ Αγιαπουστόλ’». Είναι μια από τις παλιότερες εκκλησίες της Γλώσσας. Ο ναός είναι μικρός και λιτός, πίσω μεγάλα πλατάνια, όπου  λέγεται ότι εκεί επί Τουρκοκρατίας διδάσκονταν τα παιδιά γράμματα. Κτίστηκε στις αρχές με μέσα του 18ου αιώνα και διέθετε δυο κελιά. Το 1789 πωλήθηκε για 300 γρόσια στον Ιερομόναχο Γαβριήλ (1770-1840) που ήρθε στη Γλώσσα και αξιοποίησε την κτηματική περιουσία του μονυδρίου. Το 1834 οι κάτοικοι της Γλώσσας ζήτησαν να τους επιστραφεί το μονύδριο. Αν τελικά πραγματοποιήθηκε κάτι τέτοιο ή όχι δεν είναι γνωστό. Το 1840 ο Δήμαρχος Γλώσσας Αλεξανδρής Σιδέρης έδιωξε το Γαβριήλ και παραχώρησε το μονύδριο σε κάποιον Καλογιάννη.

Η μνήμη των Αγίων Αποστόλων γιορτάζεται στις 30 Ιουνίου.

Κείμενο: Ηρώ Μελαχροινάκη

The Chapel of the Holy Apostles

It is located between Palios Klimas and Glossa in the area called “ts’ Agiapostol’.” It is one of the oldest churches in Glossa. The chapel is small and simple, with large plane trees behind it, where it is said that during the Ottoman occupation, children were taught to read and write. It was built in the early to mid-18th century and had two cells. In 1789, it was sold for 300 grosia to the Hieromonk Gabriel (1770–1840), who came to Glossa and made use of the chapel’s property. In 1834, the residents of Glossa requested the return of the chapel to them. Whether this was eventually granted or not is unknown. In 1840, the Mayor of Glossa, Alexandris Sideris, expelled Gabriel and granted the chapel to someone named Kalogiannis.

 

The feast day of the Holy Apostles is celebrated on June 30th.

 

Text: Iró Melachroináki