Η Παναγία του Μελετίου, όπως αναγράφεται στα παλιά χαρτιά ή όπως είναι γνωστή σήμερα, Παναγία Παπαμελετίου, κτίστηκε το 1662 από τον ιερομόναχο Μελέτιο και ολοκληρώθηκε από τον ιερομόναχο Βενιαμίν Ευαγγελινό το 1876. Η εκκλησία διαθέτη προσκυνητάρι αφιερωμένο στον πατέρα Μελέτιο.
Το κτίσμα της εκκλησίας είναι σύνθετος τετρακιόνιος ναός, με οκταγωνικό μικρό τρούλο, που στηρίζεται σε 4 διαφορετικούς (μέγεθος- χρώμα) μονόλιθους ραδινούς κίονες, γεγονός που μαρτυρεί ή ότι κτίστηκε πάνω σε παλαιοχριστιανική εκκλησία ή ότι μετέφεραν εκεί κίονες παλαιοχριστιανικής εκκλησίας από κάποιο άλλο μέρος. Το μεγάλο, σκαλιστό τέμπλο του ναού (1689) κοσμούν εικόνες του αγιογράφου Αντώνιου Αγοραστού, του κρητός, από το 1683. Το μαρμάρινο κωδωνοστάσιο είναι του 19ου αιώνα.
Ο ναός είναι από τα μέσα του 19ου αιώνα, ένας από τους ενοριακούς ναούς της χώρας, που σε μεταγενέστερη περίοδο προστέθηκε το μονόκλιτο ναϊδριο των Αγίων Αναργύρων, το οποίο διαθέτει τρούλο. Είναι μονόχωρος τρουλαίος ναός με μεταγενέστερες προσθήκες και σπειροειδείς κιονίσκους. Στον τρούλο υπάρχουν τυφλά τόξα. Το τέμπλο του είναι των αρχών του 18ου και φέρει πλούσιο διάκοσμο.
Κείμενο: Ηρώ Μελαχροινάκη
Φωτογραφίες: Δήμος Σκοπέλου
Panagia Papameletiou, Year of Construction 1876
Panagia of Meletios, as it is written in old documents or known today as Panagia Papameletiou, was originally built in 1662 by the hieromonk Meletios and completed by the hieromonk Veniamin Evangelinos in 1876. The church houses a shrine dedicated to Father Meletios.
The structure is a complex four-columned church with a small octagonal dome, supported by four distinct (in size and color) monolithic radinite columns, which indicates either that it was built on an early Christian church or that columns from an early Christian church were transferred here from another location. The large carved iconostasis of the church (1689) is adorned with icons by the Cretan iconographer Antonios Agorastos, dating from 1683. The marble bell tower dates from the 19th century.
From the mid-19th century, the church has been one of the parish churches of the town, to which later the single-nave chapel of the Holy Unmercenaries was added, featuring a dome. It is a single-space domed church with later additions and spiral columns. The dome has blind arches. The iconostasis is from the early 18th century and carries rich decoration.
Text: Iró Melachroináki
Photos: Municipality of Skopelos



