Logo Δήμου Σκοπέλου
Σημεία Ενδιαφέροντος/Points of Interest
Άγιος Αθανάσιος ο εν Άθω, (Αϊνάθω(α)νας)

Το εκκλησάκι είναι κτίσμα του 1761, πάνω σε παλαιότερο ναό, επί Μιχαήλ ιερομόναχου και παλιότερα ήταν μετόχι της Μονής της Αναλήψεως της Καρυάς. Βρίσκεται στην περιοχή «Τσ’καλαριά», όνομα που βγαίνει από την ντόπια παραλλαγή της λέξης τσουκάλια. Το τέμπλο του είναι αρκετά παλιό και οι εικόνες του φυλάσσονται στον Άγιο Παντελεήμονα. Η περιοχή πήρε το όνομά της από το παλιό εργαστήρι αγγειοπλαστικής του τεχνίτη Παντελή Χρυσοφού. Εκεί λειτουργούσαν παλιότερα ανεμόμυλοι τύπου «βαπόρι», γι’ αυτό και η περιοχή κάτω από τα «Τσ’καλαριά», πρώην «Αι ράχες του Άθωνος», ονομάζεται «Μύλος» και βρίσκεται κάτω από το παλιό Κάστρο.

 

Κείμενο: Ηρώ Μελαχροινάκη

Saint Athanasios of Athos (Ai-nathō(n)as)

This small chapel was built in 1761 on the foundations of an older church, during the time of Hieromonk Michael. It was formerly a dependency (metochi) of the Monastery of the Ascension in Karya. It is located in the area known as Ts’kalariá, a local variation of the word tsoukalia (clay pots).The templon (iconostasis) is quite old, and its icons are now preserved in the Church of Saint Panteleimon. The area was named after the old pottery workshop of the artisan Pantelis Chrysofos. In earlier times, windmills of the “vapóri” type operated here. For this reason, the lower part of Ts’kalariá—formerly known as Ai Raches tou Athonos (“the ridges of Athos”)—is called Mýlos (“Mill”) and lies just beneath the old Castle.

Text: Iro Melachroinaki